Elbűvölő a titok,melynek hatására azok,akik szeretik az állatokat,nem élhetnek nélkülük,s MÁSOK LESZNEK, mint a többi ember!

2010. január 21., csütörtök

Bundika története....:(






2010.január 6. este….

Csörög a telefon…..a szomszéd asszonyom Zsuzsa hív…kéne Dr.Kovács Péter száma…
Kérdezem mi a baj….a válasz rövid és szívszorító elütötte egy autó Bundit…Ő Tünde kutyája.
Éreztem tennem kell valamit…bármit,de segíteni akarok most azonnal…
Felemelem a telefont gondolkodás nélkül hívom Józsit Ő Tündi élettársa. Elmondja Bundi nagyon rosszul van vérzik és nincs magnál…
Kérem azonnal induljon el addig hívom a Dr.-t
Péter nem jól van nem tud jönni a rendelőbe…így azonnal indulás a Dunaföldvári állatklinikára.
Út közben megdöbbenek nagyon …Józsi elmesélte mi történt..
Ő reggel elindult dolgozni…elkísérte Bundi…míg várta a buszt ezt a kis drágát elütötte egy kamion...
Józsi nem szereti a kutyákat ki nem állhatja őket…így nem is érdekelte él-e még behúzta az árokba és otthagyta ,mert jött a busz amivel munkába indult….
Este azt gondolta mikor hazaért és leszállt a buszról a kutyus teteme ott lesz az árokban,de nem így történt.
Bundi nem volt ott…
Mikor telefonon Tündének elmesélte ezt a történetet Ő kérte nézze meg nem-e ment haza a kutyus…
Józsi ekkor ment a kert hátsó részébe és Bundi kicsi szemei világítottak vissza a sötét hideg,havas udvar csendjében…
Ekkor indult a lavina…el kell vinni a kutyát azonnal orvoshoz!

Megérkeztünk a klinikára…
Egy fiatal és nagyon kedves igen nagy szaktudású Dr.-nő sietett a segítségünkre. Ekkor ez a kicsi kutyus már nagyon rosszul volt…
Első dolog egy vérvétel lett volna ami nagyon nehézkesen ment sajnos igen sok vért vesztett addigra ez a kis drága…miután nehezen ,de sikerült egy kis vért venni tőle branül behelyezése volt a következő lépés rengeteg vért vesztett így nehézkesen,de sikerült.... Megindult egy adag infúzió ami segített a keringése részleges helyreállításában. Iszonyatos fájdalmakkal küszködött:( a kicsi szíve nagyon gyorsan vert ettől a nagyon nagy fájdalomtól szájzárat kapott…
Elkezdődött a vizsgálat…
Nagyon szörnyű volt…a Dr.-nő végig nézte a reakcióit hogy a lábai reagálnak-e bármire vagy épp a gerince el van-e törve,de közben nézni kezdte ultrahanggal a kicsi hasát mellkasát aminek az eredménye az lett igen valami erős belső vérzése van a hasától egész a háta közepéig a bőr elvált a zsírszövetektől szabályosan lifegett és több lyuk is tátongott a bőrén aminek eredményeképp simán be lehetett látni a kicsi hasába…sok-sok alvadt vér volt benne…megpróbálta a Dr.-nő leszívni amennyit csak le lehet…aztán kristálycukrot szórt a sebbe ami segít ilyen esetekben. Folyamatosan adagoltam neki a fájdalom csillapítót míg készült a vér eredménye…
Sajnos nem lettek jók az eredmények igazán látszott a rendkívül sok vérveszteség. Egyre inkább aggódni kezdtem…
Mikor eljutottunk a lázmérés fázisáig megdöbbenve néztük annyira alacsony a test hőmérséklete a lázmérő nem mutat semmit így azonnal elkezdődött a test melegítés.
Józsival felemeltük a kis testét míg a Dr.-nő alá tette a melegítő takarót. Bundi néha megpróbálkozott a felkeléssel kisebb sikerekkel,de nem hagytuk nem lehet erőlködni. Rengeteg injekciót kapott folyamatosan ami csökkenti a fájdalmait és a gyulladást el kezdi csillapítani.
A hasán tátongó lyuk a kinyílt végbélnyílás a ziháló mellkas az egész kihűlt kis test nem valami biztató látványt nyújtott…
Nagyon ideges voltam…főleg ,hogy tudtam a baleset körülményeit és azt egy olyan emberrel kell itt lennem egy ennyire beteg állat mellett aki tudom szívből utál minden állatot…
Egy pillanatra meg is lepett mikor megsimogatta a kis fejét csak úgy …lehet felébredt némi jóindulat vagy sajnálat nem tudom.. Meg is jegyeztem neki jé te simogatod a kutyust…
Mindegy…ebben a helyzetben úgy gondolom vitának helye nincs itt az élet a fontos ennek a kicsi állatnak az ösztönei a túlélése az élni akarása!
Én mint ember már feladtam volna az fix…
De Ő nem Ő harcol!!!
Lassan megérkezett Túri dr. Ő a klinika vezetője…
Azonnal elkezdi a műtéti előkészítést!
Alaposabban megborotválja Bundit és már adja is ennek a kis drágának a bódítót…
Átviszik a nagy műtőbe gépre teszik…
Ekkor látom nagy a baj a kicsi szíve iszonyat gyorsan ver…nagyon gyorsan annyira,hogy már a hasánál látni ver a szíve szinte ki akar ugrani és csak annyit hallok nem reagál…nem akar…kértem ne adja fel a harcot….:(
A „gondatlan gazdi”már indulna haza…nagyon menne…így nem maradhatok,hisz együtt jöttünk…
Ideges vagyok nagyon ideges…csak arra gondolok nehogy meghaljon…kérem a jó istent segítsen hisz élni akar élnie kell!!!
Hazaérek…nagyon ki vagyok borulva alig bírtam elaludni…





2010. január 7.
Reggel….
10 körül ébredek…hibáztatom magam ,hogy már ennyi az idő…szorongva félve hívom a klinikát…féltem azt mondják meghalt…
Aztán a fiatal Dr.-nő veszi fel aki el kezd mesélni…
Megállt a kicsi szíve újra kellett éleszteni leállt a légzése is…összeomlott a keringése…
És visszahozták és túlélte…és sírva fakadtam…,de jött a rossz hír is ami nagyon megérintett…
A farkánál van eltörve a gerince ezért van a nyílt végbélnyílás ami azt jelentheti nem fogja tudni kontrollálni a wc-zést…ez nagy probléma lenne így lehetőleg amputálni kellene a farkát,hogy ez ne okozzon neki problémát…Amíg a sebe nem gyógyul be minden nap betadinos infúzióval kell átmosni amíg folyik belőle a genny…
Sokkolt a dolog nagyon…
Felhívtam a Tündit beszéltünk …nagyon komolyan aggódik érzetem a hangján…
Lassan elindultam a klinika felé…azonnal beszéltem is a Dr.úrral…
Ő elmesélte éjjel nagyon komoly volt azt hitte Ő is nem marad életben Bundi ,de csodálatos módon reggel már önerőből megfordult a helyén tehát mozgolódik…ami ebben az állapotban nagyon meglepő és igencsak ritka nagyon nagy akaraterő kell ehhez.
Bementem hozzá…
Láttam nagyon jól esett neki minden fájdalma ellenére tette a kezembe a kis fejecskéjét…Beszéltem hozzá kértem szedje össze magát álljon lábra majd én segítek neki amiben csak tudok és majd labdázunk és minden a régi lesz!!!
Volt ott több kutyus Ők is betegek... volt aki kiharcolt egy simogatást…
Eljöttem…ismét beszéltem Tündivel…elmondtam mit mondott az orvos…aztán megbeszéltük amint a klinikáról kiengedik úgy egyből hozzám jön hisz nálam bejöhet a házba itt meleg van semmi gond nem lesz majd én takarítok utána ez nem probléma,hisz tudjuk jól a Józsi nem engedné be…viszont most nem lehet hidegben.
Nálam lesz a lehető legjobb helyen ezt mind tudjuk!
Délután kb. 4 órakor idegesen hívott a Józsi…
Felhívta a klinikát ahol közölték a költségek amit ki kell fizetnie 40 ezer ft-ot tesznek ki…Enyhén szólva nehezen viselte ezt a dolgot…közöltem vele akkor megyek csak vele a kutyáért,ha nem éget le engem ,hisz én azért kell,hogy járjak még oda sajnos biztosan lesz még beteg állat akit vinni kell…
Megígérte nem lesz probléma csak menjek már át vele…mondtam rendben ez természetes…
Este fél 7 körül elindultunk…
Ideges voltam most azért hogy nehogy vita legyen….az összeg miatt…Szerencsére viszonylag normálisan tudta kezelni ezt a helyzetet…Az egész összeget nem tudta ugyan kifizetni,de egy részét igen sőt 10 ezer ft-ot az orvos jóindulatúan el is engedett neki így 30 ezer lett a vége..:)
Aztán igazán ez a része már nem is érdekelt mikor megláttam a csodát!!!
Bundi saját lábán köszöntött minket!!!Felállt kisétált ez egyszerűen hihetetlen!Az orvos szerint is Bundi egy csoda!!!Ilyen kutya nagyon kevés van…Ő annyira élni akar annyira erős egész egyszerűen nincs rá más szó csak az,hogy CSODA!!!
Eljöttünk haza…
Amint beértünk azonnal az udvar hátsó részébe indult… felvettem és behoztam nem szabad sokat kint lennie nagy a hó és hideg is van…Bent készítettünk neki helyet egy kis kosarat abban kényelmesen fekhet…Eltelt egy kis idő azt vettük észre ki akar menni….és tényleg kiment pisilni… Na ezek azok a dolgok amiket annyira kell becsülni amennyire csak lehet ezek azok amikre nincsenek szavak…Már esteledik többször voltam kint nála elég erősen folyik a gennyes váladék az oldalából,de ez természetes,majd holnap átmosom betadinos infúzióval segítek gyógyulni neki amennyire csak lehet!!!







2010. január 8.

Hajnalban 5-10 percre beugrott a Tündi…
Alapból úgy 5 körül ébredtem sajnos kávét inni sem volt egyből időm,mert Bundi nagyon vérzett az éjjel kisebb tócsákban állt a vére.
Mire kitakarítottam fel is éredtem…Miután mind az 5 kutyusom kiment elvégezte a dolgát kicsit visszafeküdtem aludni.
Kicsit később mint 9 óra felhívtam Pétert mikor vihetném Bundit,mert igencsak vérzik…fél 11 re le is mentünk.
Azonnal infúzióra kötötte adott neki vérzéscsillapítót meg még sok mindent amire szüksége lehet közte egy gyógyszert amit naponta be kell neki adnom.
Hazajöttünk kicsit bágyadt és szomorú volt ,de azonnal pisilni indult gondolom az infúzió hatására. Szinte egész nap a kis helyén pihent ezután. Evett ma egy kicsit 1 virslit és két szelet felvágottat szépen apródonként…ez nagyon jó hír!
Estefelé mikor hazaértem itt volt a Gabi Ő Tünde fia nagyon szereti Bundit. Kicsit szomorkásan ült mellette hisz nem értette miért nem lelkes az Ő kis kutyusa…
Elmeséltem neki,hogy Bundi nem tudja a farkát csóválni a törés miatt és,hogy valószínű fájdalmai lehetnek még így sajnos nem mutat teljesen örömteli képet majd idővel a régi lesz. Beszélgettünk arról is ,hogy ideje lenne lassan kakilnia csak félő nem tudja szabályozni…aztán Gabi adott neki egy szelet felvágottat szép lassanként…
Mikor Bundi ezt megette felállt és ki akart menni,megint olyan dolgot tett nekünk amit nem is várhattunk volna el tőle!
Kiment és pisilt aztán kakilt szabályozta nem piszkította össze a farkát sem inkább kicsit felemelte igaz teljesen nem tudta,de mindent megtett!!!Ez egyszerűen elképesztően nagy dolog ez az amitől féltem,hogy nem fogja tudni kontrolálni,de mégis,hát igen Bundi nem hazudtolta meg eddigi akaraterejét megmutatta igenis jól van és gyógyulni akar!Már este van és megállt a vérzés is! Örömömben felhívtam Pétert is:) Ő rendkívül tud örülni minden sikernek!
Reggel kijön és ad neki egy antibiotikumot amire szüksége lehet amennyiben nem vérzik!
Most bent fekszik köztünk a szobában:)Egész egyszerűen bejött és nem hajlandó egyedül lenni!Nem csodálom:))Az én kis harcosom!!!





2010. január 9.

Délelőtt van nem rég ébredtem…
Este még harcoltam a vérzés ellen egy negyed exacylt adtam be neki.Próbáltam elérni Pétert,de már késő volt így rákerestem neten szabad-e adni.Mivel nem volt ellenvetés így megpróbáltam és nagyon jó eredménye lett:)
Mára nem látom vérezni a puffadás is lement a lábáról valamennyire. Épp az előbb adtam neki reggelit most a Dani ad neki még virslit „ immunovet” porral ez nagyon jó kis szer sokat segít a beteg legyengült állatok szervezetének.
Összetalálkozott az előbb Lilivel Bundika:S
Szépen szólva megkérte ne menjen a közelébe morgott ugatott rá... így külön is szedtük őket nehogy vita legyen nem kéne egy verekedés most legkevésbé sem.
Idővel megszokják egymást úgyis.
Beszéltem Péterrel elmondtam neki adtam gyógyszert és milyen eredménye lett meg volt elégedve Ő is megbeszéltük a mai nap így nem kell infúzió,ha ez így marad hanem egy antibiotikum injekcióra megyünk csak vagy jön majd Ő ez még a nap folyamán kiderül.


2010. január 10.

Na ma kb délben megyünk antibiotikumért.
Jobban van alig vérzik csak nagyon szomorú nem értem miért hisz próbálom a legtöbb szeretetet kedvességet adni neki.
Ma jobb az idő ki fogunk menni az udvarra amennyit csak bír szerintem az is hiányzik neki nem tudom…vagy lehet fáj valamije?
Meg fogom kérdezni a dokit mit gondol…

Szerinte is a fájdalom csinálja….
Ma Gabival vittük el Bundit a Dokihoz…a mai kezelés nekem kicsit sok volt…
Nagyon durván jött ki a genny a lábából sőt estére ismét olyan volt mint egy kisebb tejes zsacsi... Megkapta az antibiotikumot is. És végre kikerült a branül is a mancsából:)
Azon töröm a fejem holnap megkérdezem lehet-e egy újabb lyukat esetleg csövet behelyezni ,mert alulra húzódott a sok felgyülemlett folyadék és talán könnyebben ürülne úgy…nem tom.
A kedve nagyon rossz az egész olyan furi ,mintha nem is tudná kik vagyunk csak néz minket igaz szót fogad csak olyan más….
Lehet ez attól van,hogy a halálból jött vissza nem tudom ez csak feltételezés…csak furcsa nagyon ahogy viselkedik. Azt biztosan érzi nagyon szereti mindenki,mert maximálisan a legnagyobb szeretettel közeledünk hozzá.
Ma az étvágya remek volt pisili is a kakilás is ment igaz potyogtatja is sajnos,de remélem ez el fog múlni. A gyógyszereit is szépen bevette a fájdalomcsillapítót is amit kapott:)
Holnap több dolgot szeretnék kérni Pétertől…elsősorban borotválja le a lábáról a szőrt hisz úgy könnyebb lenne takarítani. Igaz minden nap lemosom neki és meg is szárítgatom amennyire lehet,de úgy mégis egyszerűbb lenne…
Most alszik bent a Dávidnál ott nagyon szeret lenni:))







2010. január 11.

Minden oké ma reggel legalábbis eddig. Hívtam Pétert felvetettem neki az ötleteim .
Részben egyet értett azt mondja talán inkább le kéne szívatni ezt a váladékot ,minthogy új lyukat csinálni egy próbát megér. Az,hogy felismer-e minket vagy sem ez érdekes kérdés elképzelhető,hogy tényleg nem… Elég kellemetlen szag terjeng a kutyus körül…nyilván ez a váladékozás nagyon örülök,hogy nem nyár van így a legyek nem lepik el... Na akkor bajban lennék rendesen…
Evett rendesen reggel Lilivel együtt etettem őket meg kell szokniuk egymást sajnos Bundi nagyon fél tőle még…

Este van…most értünk haza a dokitól…
Hát ez a kutya nem semmi:)
Gabit felvettem elindultunk….a dokinál nagyon sokan voltak így átmentünk földvárra a sparba kutyakaját venni. Mire kijöttünk a boltból Bundi az anyós ülésen ült:)))))) Nagyon virgonc….Kicsit kiszálltunk aztán ismét hátra ülettük….elindultunk:) kb 3 perc múlva a hátsó ülésen ült szóval Ő eldöntötte ott akar lenni és kész…:)))
A dokinál is nagyon virgonckodott…bejött egy pasi hozott tápokat simán ugatta meg a dokit is egy pillanatra mikor meglátta.
Bementünk feltettem az asztalra…Péter leborotválta a popsi részt és a farkát is kicsit le kellett ,mert nem bírja tartani a kakit mindig és sajnos bizony össze keni a farkát így arra jutottunk tényleg jobb megoldás lenne az amputáció.
Holnap valószínű kikerül a cső is a kis testéből és a varratok is így lekerülhet róla a tölcsér is remélhetőleg…ez holnap ki fog derülni.
Most megyek és adok neki enni ,mert éhen akar halni:))



2010. január 12.

Egyre jobb a kedve a körülményekhez képest!
Ma ismét kapott antibiotikumot,hogy gyógyulgasson szépen…A doki kimosta a sebét is ma is remélhetőleg nem gyullad be neki kivette a csövet is ez is nagy előrelépés holnap majd a varratokat az még korai lett volna ma. Kicsit sárgás a széklete így adtam neki bélflóra helyreállító szert ettől remélem jobb lesz.


2010. január 13.

Rengeteg dolgom volt ma így csak este tudtunk menni varratszedésre. Mikor odaértünk és Péter elkezdte volna döbbenten láttuk szépen kirágta a varrat egy részét így a seb is kinyílt:( ami rosszabb az az ,hogy a lába alsó részén is lett egy lyuk valószínű a felgyülemlett folyadék miatt… elég rondán be van gyulladva jó sok idő kell míg ez majd begyógyul….Mindegy majd kialakul…
Megbeszéltük Péterrel Ő ezt nem csinálja tovább hisz én is kitudom mosni a sebet otthon adott fecskendőt megmondta mi kell hozzá majd megveszem a gyógyszerárban kapott antibiotikumot amit itthon napi 2x1-es adagolásban kell majd kapjon aztán tényleg már csak rajta múlik…Lekerült a tölcsér is a fejéről így sokkal szabadabban érezheti magát sokat van kint az udvaron….:)
Rendbe fog jönni csak nagyon lassú lesz…


2010. január 14.

Egész nap nem voltam itthon…
Este mikor hazaértem döbbenten láttam Bundi totál szét rágta a lábát:(( Felhívtam Pétert megbeszéltük vissza kell tenni a tölcsért a fejére a saját biztonsága érdekében…
Lemenni már nem volt kedvem így Ő hozta fel nekem nagyon rendes tőle…
Sajnálom Bundit ez megint egy időre rossz lesz neki,de nem hagyhatjuk,hogy szinte csontig rágja magát:(







2010. január 15.

Ma vettem hiperolt és hoztam ismét gyógyszert Bundinak augmentint a dokitól…
Lekezeltem a lábát amennyire lehetett….:(
Totál sajnálom,hogy ilyen lett...
Elképesztő ahoy elviseli ezeket a fájdalmakat...

Amúgy jobban van szaladgál is jól érzi magát a körülményekhez képest…






2010. január 16.

Na szép….totál széttépte az amúgy sem testéhez visszatapadt bőrét Bundika…
Felhívtam a Pétert…Estefelé kijön megnézi…
Gondoltam bekötözöm a sebet mondtam is neki azt mondja egy próbát megér,de előbb megnézi. Felhívtam Józsit mondtam kellene kötszer én itthon egy darabot nem találtam…
Amikor a házuk elé értem épp jött haza Gabi is. Mutattam a képeket Bundiról amit a digit géppel csináltam a sebeiről Gabi is le volt döbbenve…

Ezeken a dolgokon én is,hisz nagyon tehetetlennek érzem magam:(
Ez az a pont amikor már totál nem tudom mit kéne csinálni…
Estefelé jöttem vissza Katiéktól felvettem a Gabit akkor hívott Péter nemsoká ideér hozzám…
Megnézte és arra jutottunk meg kell próbálni össze varrni.
Peti le is vitt minket…Bundi az ölemben ült..
A bőre több helyen elhalt hisz nem tapad a testéhez sajnos….
Az altatása a veszély miatt,hogy leállna a szíve géppel történt…Ebben azon kívül,hogy nagyon biztonságos még az a szép,hogy az ébredés elképesztő:)
Egyszer csak kinyílik a szem és már menne is….
Fájdalmai vannak az biztos nem jól van nyüszköl egész este,de azon kívül,hogy hosszasan simogattam a kicsi fejét mást nem tehetek több gyógyszert nem kaphat…






Ennyire sikerült rendbe tenni...:(


2010. január 18.

Eddig bírta a varrás…el van halva a bőr így szétrepedt:((((
Hívtam a dokit nem varrhatjuk meg újra kár lenne…így marad a hiperol és a cukor….





2010. január 19.

Na ma reggelre még rondább lett….estére meg iszonyat….:(
Beszéltem Petivel határozottan közölte nem altatja el... pedig nem is azt akartam mondani csak belekezdtem , hogy talán ,ha ez a réteg nem lenne könnyebben lehetne kezelni ekkora felületet….




2010. január 20.

Hú ez az éjszaka….
Iszonyat keveset aludtam….Egész éjjel sírt szinte végig….
Már alig van bőr a hátulján…:S
Ami hús kilátszik az meg behólyagosodott vagy nem tom olyan mintha gázosodna….

Reggel hívtam Petit mondtam neki mi történt…Én ma nem vagyok otthon ,de ettől független fel tudna ugrani esetleg megnézhetné ebben maradtunk….

Felhívott a Peti…:(( Nagyon nagy a baj…amit én láttam azok a belei azok türemkednek ki a kis testéből:(
Este amint hazaérek el kell engednem végleg akár mennyire fáj is:(( megszakad a szívem …,de tudom ez a leghumánusabb dolog amit tehetünk….
Ha igazán szeretem el kell engedni...
Hívtam a Tündét is… elmondtam neki a szörnyű hírt…

Mielőtt elindultunk volna az utolsó útra készítettem képet ahogy fájdalmakkal küszködve igaz,de békésen fekszik a Dávidka ágyában….
Igyekeztem elbúcsúzni tőle amennyire lehetett…:(((((((((((((((((((
























Nyugodj békében kicsi kincsem!




Búcsú....








Bundika emlékére....



szólj hozzá: Bundika emlékére:(">


Egy kis híd köti össze a földet az Éggel,ez a szivárványhíd,mely csodás színekkel ragyogóan ível földig érő tarka ívvel. Innenső oldalán a hídnak pompázó virágok nyílnak,friss zöldek a pázsitos rétek,üdék a völgyek,dombvidékek,örök a tavasz,nem esik a hó,van bőséggel ennivaló,mindig lágy meleg az idő,a víz is mindig frissítő. Ha egy kedvencünk kihűl,erre a szép helyre kerül. Az agg,megtört állatok itt lesznek újra fiatalok,újra épek a megcsonkoltak,és egész nap csak játszadoznak. Az én kutyám is itt lakik és nagyon vár valakit. Hisz egy hiányzik csak neki: nincs vele,ki szereti. Hát hancúrozik egész nap, míg el nem jő a pillanat. Most hirtelen abbahagyja: -orr tágul,fül feláll,lába remeg,szűkül a szempár- rohanni kezd,megjött a gazdi. S hogy megérzett és meglátott,hozzád rohan a barátod,csókolgatod újra meg újra,belenézel hűséges szemébe és elindultok. Majd elérve a csodák útjának végére,a szivárványhídon együtt mentek át és ez lesz nektek az igazi mennyország.

Nincsenek megjegyzések: